PROSES PERMOHONAN PELAJAR BARU 2015

  • 19
PROSES PERMOHONAN PELAJAR BARU KE
SEKOLAH TINGGI ISLAM AS SOFA,REMBAU NEGERI SEMBILAN SESI 2014/2015


LANGKAH
PERKARA
TARIKH
1
PERMOHONAN DIBUKA
22 SEPTEMBER 2014
2
ISI BORANG PERMOHONAN KEMASUKAN 2015 / KEM TAFAQQUH FI AL DIN AS SOFA 2014 :
    









3
MAKLUMAN BORANG PERMOHONAN DITERIMA KE EMAIL /SMS KEPADA PIHAK PENJAGA

SEGERA
4
KEM TAFAQQUH FIDDIN 2014

Semua pemohon digalakkan menyertai Program Tafaqquh Fi Al din sebelum proses temuduga diadakan.

(Keutamaan kemasukan ke STIAS Rembau akan diberikan kepada pelajar yang mengikuti kem tersebut)

SESI 1
28-30 NOVEMBER 2014

SESI 2
05-07 DISEMBER 2014
5
Semakan keputusan temuduga di link tersebut :
http://isis.my/assofa/sps/edaftar/statusreg.php
10 DISEMBER 2014
6
SURAT TAWARAN DIHANTAR KEPADA CALON YANG TELAH BERJAYA
10 DISEMBER 2014
7
HARI PENDAFTARAN PELAJAR BARU 2014/2015
30 Disember 2014

19 comments:

  1. Replies
    1. salam.. nak tanye ni.. kursus tafaqquh fi al-din tu programnye campur laki perempuan ke ??

      Delete
    2. Salam,
      bagaimana kalau kami tak dapat menghadiri kursus tafaqquh itu?

      Delete
    3. setiap calon kemasukan harus mengikuti kem tersebut krn akan diadakan ujian dan temuduga semasa kem

      Delete
  2. salam
    ada dua online form
    http://isis.my/assofa/sps/edaftar/reg.php
    dan
    http://yayasansofa.com/regstias/
    mana satu perlu diisi?
    (untuk kemasukan tingkatan 4 2014

    ReplyDelete
  3. utk ting 4 tuan perlu download borang, kemudian di email atau pos kpd kami

    ReplyDelete
  4. salam, apa link utk download borang pendaftaran ting 4?

    ReplyDelete
  5. apa keperluan yg perlu di bawa untuk kem tafaquh?

    ReplyDelete
    Replies
    1. http://sekolahtinggiislamassofa2.blogspot.com/2013/11/makluman-kem-tafaqquh-sesi-1-dan-sesi-2.html

      Delete
  6. salam... boleh tak saya memohon untuk kemasukan anak ke tingkatan 1 sekarang?

    ReplyDelete
  7. Kesungguhan kedua ibubapa serta anak (usaha) dan Doa (tawakkal) InsyaALLAH. ALLAH SWT maha pengasih penyayang. Mudah2an ALLAH SWT bukakan hati yang bersih untuk menuntut ilmunya.

    ReplyDelete
  8. salam . macam mana sy nak daftar untk mengikuti program kem tafaqquh fiddin ?

    ReplyDelete
  9. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  10. assalamualaikum. saya alisya. umur saya 15. saya nak mohon masuk dalam STIAS ni tp dlm syarat kemasukan telah tertulis bahawa bahasa arab sekurang kurangnya mendapat B tetapi saya tidak mengambil matapelajaran bahasa arab. bagaimana ya? & saya perlu memasuki KEM TAFAQQUH FIDDIN 2014 tu ke? bantu saya....

    ReplyDelete
  11. assalamualaikum sekarang niyh bleh daftar lagiy kew

    ReplyDelete
  12. Assalamualaikum.masih ada tempat lg utk anak saya yg ting. 1 (perempuan)belajar di sini.

    ReplyDelete
  13. Assalamualaikum.masih ada tempat lg utk anak saya yg ting. 1 (perempuan)belajar di sini.

    ReplyDelete